IKKE PRØV DETTE HJEMME!

Hei dere!

I flere dager i strekk, så har jeg søkt på internett og sett en del videoer på Youtube om at du kan lysne håret ditt hjemme, uten å bleke det. Dette virket utrolig spennende, og de på Youtube som hadde prøvd dette hjemme hadde gjort det flere ganger. Jeg så at det virket, men jeg ville selvfølgelig lese litt mer om dette på internett. Det var visst mange jenter og eldre kvinner som hadde lyst til å prøve ut dette hjemme, så idag tenkte jeg at jeg skulle prøve dette ut. Det sto at man trengte helst rennende honning, sitronsaft, kanel og balsam. Alt dette skal du blande godt sammen, til den blir jevn. Jeg tok bare litt honning, pga jeg ville ikke “sløse” bort honningen på å prøve dette ut. 

Da jeg hadde blandet alt sammen og var klar til å sette igang, så brukte jeg fargepenselen som jeg hadde fra da jeg fikk på frisør. Jeg blandet alt sammen i en liten skål. Jeg tok å delte inn håret mitt i flere seksjoner, men jeg har ganske mye og tykt hår, så det var ikke nok til hele håret på lengden. Jeg tenkte at det ikke ville spille noe stor rolle, ettersom dette ikke er noe hårfarge eller bleking. Dette her skal lysne opp din hårfarge, så du får en friskere og lysere tone i håret ditt. Jeg ville ikke ha det i for lenge, så jeg gikk opp på badet og skylte ut alt sammen veldig godt. Jeg hadde det nok bare i håret i ca 10 minutter. Jeg brukte shampoo og balsam da jeg skulle vaske det ut. Da jeg var ferdig, så skulle jeg se hvordan håret mitt var og om hårfargen min hadde endret seg. Jeg kikket rundt på hodebunnen, for det var der jeg hadde tatt i mest. 

Etterhvert så jeg at jeg hadde fått et stort rødt merke bak på nakken, ved håret. Det svidde, men klødde ikke og var heller ikke noe vondt. Jeg klarte visst å få det på kinnet mitt også, veldig uheldig der. Jeg tok noen bilder for å kunne se nærmere på dette og da jeg så det, så tenkte jeg at jeg kanskje ikke tålte dette. Huden min hadde helt sikkert reagert. Kanel og sitron er veldig sterkt, så jeg tenker at det helt sikkert var det. Jeg tror at dette ikke er noe som helst bra for huden, som dere kan se på bildene jeg har lagt under. Jeg fikk helt klart lysere hår, enn det jeg hadde, men dette kommer jeg ikke til å gjøre igjen, med mindre jeg passer ekstra på at jeg ikke får dette på huden min. 



Har du prøvd dette hjemme? // Hva syntes dere?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg