Får ingen fritid – skoledagen er for lang!

Hei!

Skoledagen idag har vært veldig lang. Jeg er så sliten hver dag etter skolen. Som regel sovner jeg ikke før rundt klokken 02 tiden, men igår kveld la jeg meg faktisk klokken 23.49. Jeg sjekket faktisk klokken da jeg la meg, for jeg ble litt sjokkert av at jeg la meg så tidlig. Det er egentlig ikke tidlig, men for meg som har søvnproblemer og bruker evig tid på å sove, så er det veldig tidlig. 

Jeg har sinnsykt vondt i ryggen min og har masse smerter i føttene. Vi står nesten hele tiden, hele dagen på skolen når vi har frisør. Vi får ikke lov til å sitte når vi klipper. Det har vi fått streng beskjed om at ingen frisører gjør, men jo jeg har sett fler frisører som sittet og klipper, enn at de står. Så det der skjønte jeg ikke helt. Ryggen min er vondt fra før, så jeg skjønner ærlig ikke hvorfor jeg valgte denne linjen. Jeg elsker hår, sminke osv, men det å ikke kunne sitte imens man klipper er drøyt. 

Akkurat nå så skal jeg møte kjæresten. Vi får nesten ikke vært med hverandre, fordi jeg slutter så sent. Vi får bare vært med hverandre i noen timer, før klokken tikker avgårde. Imorgen slutter vi faktisk klokken 14, så det er tidlig nok for meg. På tirsdag har jeg fri hele dagen, fordi folk i klassen skal på skogstur i gymmen og jeg har fritak – er ferdig med gym. Veldig veldig deilig må jeg si, for da har jeg tid til å gjøre mye annet jeg ikke har tid til ellers. Jeg trenger å vaske klær, rydde, slappe av og alt det der. Etter skolen har man nesten ikke tid til noe, man vil egentlig bare ligge å slappe av enn å sette på klesvask, så det å få fri er deilig. Når jeg kommer hjem, etter å ha vært litt med kjæresten, så skal jeg dusje, sette på vask og ta meg en stor kopp varm te. Jeg trenger det og jeg fortjener det, etter en så lang dag. 

Hva syntes dere?

7 kommentarer
    1. Jeg er helt enig med deg, vi får nesten ikke noe fritid etter skolen! Enten så er det lekser eller aktiviteter som står på planen, jeg som slutter 15.30 hver eneste dag bortsett fra Onsdag da vi slutter 11.30, jeg skjønner deg veldig godt 🙂
      Forresten veldig fin blogg!

    2. Sofie Caroline Nilsen: Jeg bruker ganske bra sko, men det er nok det at vi står så mye og det blir mye vekt i føttene. Jeg merker godt sånt jeg også, så derfor jeg bruker bra sko.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg