my makeup routine

Først så smører jeg ansiktet mitt med fuktighetskrem. Det gjør at sminken ser friskere ut og holdes lenger.

Etter det så tar jeg på foundation. Jeg jevner det helt ut før jeg tar på concealer. Når jeg har jevnet det ut, så tar jeg concealer på steder som har kviser, mørke sider og sånt. 

Så tar jeg på litt pudder, som gjør at man ikke skinnerglinser så mye i ansiktet. Hvis du ikke har jevnet ut foundation eller concealer, så hjelper pudderet til å dekke steder som har skjolder. 

Deretter tar jeg litt blush, for å fremheve skinnbena. Jeg bruker brunaktig på vinteren og rosa på varmere tider. Dere bestemmer helt selv hvilken farge, men jeg liker brun best.

Så tar jeg på et slags “pudder”, som gjør at sminken holdes lenger og ser like bra ut etter flere timer. Det er litt glitteraktig i den, så jeg lyser litt opp.

Jeg tar på mascara til sist, fordi hvis jeg tar på foundation etter mascara så får jeg ikke jevnet foundation og sånt rundt øynene mine. 

Slik blir resultatet. Hva syntes dere om hvordan jeg sminker meg?

 

Hvordan er din rutine? /  /  Hva syntes dere?

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg