hva gjør dette med deg?

Røyken gjør deg vondt. Røyk dreper flere hundretusen mennesker hvert år og det er bevist at en person som røyker dør 10 år tidligere enn en som ikke røyker. Røyk har ingenting godt med seg; du blir avhengig, menneskene rundt deg skyr deg på grunn av lukten, du får kraftig dårlig helse og til slutt etter flere tiår kan du dø av KREFT. For røyk tærer på lungene dine og kan fremkalle kreft, gjerne lungekreft. Det å slutte er verre for du er avhengig, du trenger en 20 pakkning hverdag og liker følelsen du får, men er følelsen eller helsa viktigst? Ja, kanskje du mener følelsen, men hvis du vil leve lenge er det helsen. Så gjør et smart valg: SLUTT med det. Det gjør både deg og menneskene rundt deg godt. Du slipper all hostingen, du slipper at mennesker holder seg for munnen, du slipper maset om å slutte for endelig har du sluttet. Ja, kanskje vil noen kilo komme og matlysten øker, men hvis du trener så gjør det mer godt for deg enn en skitten, illeluktende røyk stump. Mange liv kunne bli spart om røyk aldri hadde oppstått, men slik er det ikke. Så hvis du røyker, tenk på det at dette bilde beskriver nøyaktig hva røyken gjør med deg, for sakte, men sikkert blir du drept av den…

 

Har du noengang prøvd å røyke? Jeg har aldri prøvd og kommer heller aldri til å prøve det. Du skal være stolt av at du ikke har prøvd røyk, ikke være stolt av at du liksom er tøff nok. 

Hva syntes du om røyk? /  /  Kjenner du noen som røyker? 

GJERNE DEL & LIK SÅ DE SOM RØYKER VET HVA RØYKING FØRER TIL.

Innlegget fikk jeg lov til å dele av min venninne Signe 

4 kommentarer
    1. Er jo litt dumt at det er kopiert da! Men det er et godt poeng uansett. Jeg har prøvd å røyka sjøl, men gjør det ikke til vanlig. Det var bare den ene gangen jeg prøvde det. Men jeg er helt enig i det som står! For å svare på spørsmålene dine så; Jeg syns røyking er dumt, men jeg syns at El-RØyk ikke r så ille. Det er en elektrisk røyk der du bare får i deg nikotin og ikke tjære og all den andre gørra det er i røyk. Og ja jeg kjenner flere som røyker, bla. ei i klassen min og pappan min.

    2. Hei!!
      Jeg er helt enig med deg Nathalie om at røyking og farlig. Jeg skulle bare ønske at det var flere som deg som er flinke til å blogge om det og få det ut i media.
      Jeg skulle også ønske at mange fler folk kunne også gjort mer slik at fler mennesker skal skjønne alvoret i dette med røyking.
      Det er veldig bra at du vil formidle dette videre for du gjør en veldig god jobb å forstår farene med dette noe som ikke andre bryr seg om. Kanskje dette bildet vil hjelpe folk til å se alvoret de utsetter seg for.
      STÅ PÅ VIDERE NATHALIE!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg