tips til flere lesere

Hei!

 

Jeg skal gi dere noen tips til å få flere lesere og dette er ganske enkelt egentlig. Det første du må gjøre er å fortsette å lese dette innlegget. Jeg har gått gjennom mye når det gjelder det å prøve å få flere lesere, men ting tar tid tro meg. 

Du må skrive pent og ryddig, så andre forstår hva du mener. Linke bloggen din til flere blogg grupper på facebook, så folk kan legge merke til bloggen din og kanskje bli en fast leser. Uten å linke bloggen din, vet ingen om den. Så link den over alt og be andre ta en titt. Du kan også kommentere andres blogg og legge igjen linken på din blogg, men de fleste tenker at du bare kommenterer dens blogg fordi du ønsker flere lesere og da gidder dem rett og slett ikke. Det er sånn jeg føler, for jeg gidder ikke lese andres blogg om de bare skal kommentere for å få flere lesere. Det har jeg ikke noe interesse i beklager. Du bør ha et ryddig design, det er nok det aller første punktet. Ingen vil lese et rotete design med masse forskjellige farger og mislykket header. Selvfølgelig har de øverste på topplisten bra design og fin header, nettopp fordi de vet at ingen leser en rotete en. Jeg vil si jeg har en ganske så ryddig blogg, med seriøse og meningsfulle innlegg. Bilder er veldig viktig hvis du skal blogge. Innlegg uten noen bilder er bare kjedelig, for jeg ser for det meste bare på bildene om jeg trykker på en blogg. Innlegget blir kjedeligere om det ikke er et eneste bilde med, så husk å ihvertfall legg ut et bilde. Mobilbilde anbefaler jeg deg å ikke bruke, ikke hvis du tar fotoshoot, innkjøps bilder, eller bilder ellers. Iphone har jo bra kvalitet, men jeg bruker som oftest å lage collage om jeg bruker bilder fra mobilen. Det vet jeg mange bloggere gjør. Jeg fikk mitt canon kamera da jeg var 14 år tror jeg, det året jeg ble 15 ellernoe. Jeg husker ikke helt, men det er ihvertfall litt etter jeg startet å blogge, så det betyr at når jeg startet å blogge brukte jeg et veldig dårlig lite rosa kamera, men det funket der og da. Jeg brukte det jeg hadde og det fikk meg opp fordet. 

Noe som også kan være viktig er å redigere bildene dine litt. Da snakker jeg ikke om å gjøre deg slankere, men å gjøre bildet mer klart og gjøre det lysere. Det er fint med lyse bilder, for hvis du har mye kontrast, blir bildene utrolig mørke på mobilen. 

6 kommentarer
    1. Veldig gode tips! Men syns selv det er viktig å kommentere under andre blogger. Selvfølgelig gjør de aller fleste det for å øke lesertallet, men med mindre kommentaren kun består av “besøk bloggen min da please” så syns jeg det er viktig å sette pris på de som tar seg tid til å kommentere, uansett hva baktanken er…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg