Hvordan gjøre ombrè hjemme!

Hei!

Jeg kjøpte meg ombrè farge igår kveld og jeg har sett en del på ombrè videoer på youtube, så jeg prøve å få med meg hva det viktigste var å gjøre. Jeg legger under video på dette innlegget, så om det er fler som ønsker å gjøre dette hjemme, så kan dere sjekke ut videoen. Jeg valgte da blond ombrè, ettersom jeg har mørkeblondt hår og ombrè er liksom det at man har mørkt på toppen og lysere nedover. Pakken kostet 195 kroner på Cubus. Jeg ringte først hm og spurte om prisen der og det kostet 189, men det var på Strømmen storsenter. Denne pakken her fantes ikke på hm på metro senteret, så da ble det Cubus. 

Det første jeg gjorde var å gre igjennom håret mitt ordentlig, så det ikke ble igjen noen tugger. Da hadde ikke fargen kommet godt gjennom håret. Jeg delte håret mitt i to, og da måtte jeg ha skillen min der jeg pleier å ha den. For hvis jeg farger tuppene imens jeg har midtskille eller en annen skille jeg ikke pleier å ha, så blir alt på feil sted når du legger din riktige skille etterpå! Jeg passet på å ha et speil foran meg og et godt lys, så jeg så alt jeg gjorde. Jeg tok meg min tid, og det tok ikke akkurat lang tid før farget satt. Jeg vasket det etter 15 minutter, med engang jeg var ferdig med å farge det. For fargen trakk seg godt inn med engang, så da ble det null problem! Etter det vasket jeg håret mitt kjempe godt imens jeg hadde på hanskene. Jeg gnidde ordentlig, så tok jeg i den shampooen og balsamen som fulgte med. Det var alt i ett, så vasket jeg håret godt og grundig, til alt var i. 

Resultatet vises på bildene under her. Jeg var på Strømmen vgs, som vi skal resten av uka, for å se hvordan det er å jobbe som frisør. Jeg skal nemlig ta frisør linja neste år på Strømmen, så dette er virkelige morsomme skoledager. Idag vasket vi håret til hverandre og krøllet det, så under her ser dere krøllene jeg fikk! Ble ganske fint, men halvparten av krøllene er ute nå. 

 

 

 

Hva syntes dere?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg