HÅPER IKKE DET ER FLER I MAGEN

Hei!

Jeg skal bestille ny time og sjekke ut magen min på nytt i håp om at det ikke er noen flere cyster der. Jeg håper virkelig ikke det, for den smerten der vil jeg selvfølgelig helst slippe. For noen år siden så opererte jeg vekk cyster i magen. Jeg tror jeg har flere i magen. Dette tror jeg nettopp fordi jeg kjenner og hører de samme lydene som da jeg hadde cyster for noen år siden. Det er som om noe ramler eller faller i magen, kjennes ut som tunge store steiner som faller fra ribbeina og nedover. Det er dunke lyder og er forferdelig plagsomt. Det er slettes ikke vondt, men ubehagelig, for de dunke lydene kommer noen ganger høy og det er flaut. Ikke alle som er med meg eller er i nærheten som hører dunke lydene, vet at det er cyster i magen min. Cyster er ikke farlig, de er enten fylt med vann eller blod. Jeg hadde 3-4 mellom store cyster. Hvis cystene dine vokser, så må du operere dem vekk. Mamma hadde også cyster, men de sprakk og det er ikke farlig. De fleste av oss har cyster, men ikke cyster som vokser og det gjorde mine. Operasjonen var forferdelig og jeg hadde vondt i magen i lang stund. Jeg kunne ikke reise meg opp og ha ryggen rett, den måtte være bøyd. Jeg slet med å snu meg i sengen, for da måtte jeg bruke magemusklene og det gjorde vondt. Man bruker magemusklene til det meste og jeg kunne heller ikke reise meg opp fra sengen, så mamma måtte hjelpe meg. Jeg fikk 4 arr. 3 stykker nede litt under navlen, også ett arr på navlen. De syntes ikke godt, så det er jo bra. 

Jeg husker at da stingene grodde, så grodde tråden fast i huden min, så jeg måtte til legevakten. Han tok en liten tang, tok tak i tråden og vrei den rundt og dro hardt til. Jeg begynte å blø som bare det og det svei helt sykt. Jeg syntes han var veldig hardhendt. Arret mitt kunne blitt mye mindre, men siden han var så hardhendt, så ble arret større. Jeg angrer ikke på operasjonen nå, for det er bra de fikk tatt vekk cystene, men om jeg har flere cyster nå, så vet jeg ikke om jeg tørr å operere igjen. Jeg husker smerten, jeg husker hvor mye jeg slet med å snu meg om natten og jeg er den dårligste til å ligge stille om natten. Så det der var ganske vondt for meg. Du kan tenke deg tre små gafler som sitter fast litt under navlen din. Vanskelig å forklare, men magen min ble fylt av gass den dagen jeg opererte, så dem blåste opp magen min så den ble stor og stram. Jeg blir nesten redd av tanken, høres jo så farlig ut. Men gassen gjorde at jeg hadde vondt i ribbbeina mine, siden all gassen hadde kommet opp til ribbeina og presset hardt på dem. 

Har du operert vekk cyster før? /   /  Hva syntes du?

12 kommentarer

Siste innlegg