En helt vanlig dag & mine tanker om permisjonstiden!

 

Idag har det bare vært en helt vanlig dag, selv om ingen dager er like. Ble vekket av Liam til god frokost og jeg fikk sovet helt til klokken 10, for en drøm! Får aldri sovet sammenhengende, ettersom datteren min skal ha pupp så ofte, men likevel for en drøm å kunne sove litt lengre enn til 7. Senere ble det litt lek, også dro vi ut på en tur. Begynte plutselig å regne veldig mye, men fikk oss en times tur. Vi gikk egentlig ut for at hun skulle få sovet en dupp, men hun var for opptatt av alt annet rundt seg og regnet.. Da vi endelig kom hjem, etter å ha blitt kliss våte, så lagde Liam middag, mens jeg fikk henne til å sove. Det ble kun en dupp på 30 min, så da ble det visst oss tre rundt middagsbordet. Ble burger til middag, noe vi ikke har spist på lenge – digg var det!!

 

 

Det er ikke mye man får gjort inne, annet enn lek, med en baby på straks 9 måneder. Skal bli deilig for både meg og henne å komme oss på babysang, når det starter igjen! Kan være slitsomt i lengden å bare omgås med de samme hele tiden og samme sted. Vi prøver hver dag å finne på litt andre ting, så hun kan bli litt stimulert av forskjellige leker. Hun kunne ha begynt i barnehagen nå, men jeg syntes at de er veldig små når de kun er 8/9 måneder, og jeg velger da heller å være hjemme med henne til neste år. Jeg kunne bare ønske at alt var fritt og at vi fikk vært på babysang i alle månedene som har gått, men takket være corona, så har det vært ganske så slitsomme, kjedelige og lange dager. Føler også litt at min permisjonstid har blitt ødelagt, for det er så mye annet vi kunne gjort enn å bare være hjemme, gå turer og gjøre det samme hver dag. Det er også litt grunnen til at jeg ønsker å være hjemme litt ekstra lenge, så jeg kan ta igjen den tiden med henne, som jeg ville ha – om corona går over til hun starter i barnehagen. Jeg vet om så mange andre mødre som føler seg deprimerte og slitne, fordi permisjonen ikke har blitt som forventet. Det forstår jeg veldig godt, fordi denne permisjonen er så utrolig viktig for mange. Dagene går virkelig i ett og man rekker nesten ikke å nyte denne lille tiden som er igjen, fordi man hele tiden gruer seg til permisjonen er over og håper på at corona kan gå over, slik at man kan være litt mer sosial med andre..

 

Hver kveld håper jeg på at det blir lett å legge henne, noen ganger tar det 5 minutter, andre ganger 1 time. Tenner vettu… og alt annet som følger med. Hun legger seg vanligvis rundt 18/19 tiden hver dag og jeg syntes det er greit med samme rutine hver dag, ihvertfall når det gjelder legging. Så når vesla har sovnet, så blir det nok serie og noe godt å tygge på. Vi har nemlig begynt å se på The Fosters, en serie jeg syntes er ganske bra. Jeg så den for noen år siden, men fikk aldri sett hvordan alt endte. Så alt i alt, så har det vært en helt normal og vanlig dag, men med litt regn!

 

 

Hvordan er/var din permisjonstid?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg