Hvordan er det mulig å tjene noe på dette?

For noen måneder siden ble jeg spurt om å ville være med i NuSkin, som skulle gjøre livet enklere, ved å kunne jobbe når som helst og hvor som helst. Man kunne bestemme arbeidstiden og dagen selv. Være sin egen sjef. Jeg tenkte meg nøye om før jeg takket ja og ble kjempe ivrig. Etterhvert lagde jeg meg en egen nettside. Jeg ble lagt til i grupper på Facebook, der jeg måtte gå gjennom forskjellige moduler og jeg måtte opprette min egen lukket gruppe. Jeg var veldig spent på alt dette, men brukte lang tid på å forstå poenget og hvordan alt fungerte. Jeg opprettet min egen gruppe som jeg fikk beskjed om å gjøre, og i noen dager konsentrerte jeg meg skikkelig mye om dette. Poste bilder av produkter og få kunder som skulle bestille av meg. Jeg syntes det var utrolig spennende og var veldig opptatt av dette i begynnelsen. Jeg tenkte i starten at «er dette for godt til å være sant?». Jeg prøvde meg frem, måtte stille ganske mange spørsmål hele tiden, for at jeg ikke skulle misforstå noe. Jeg fikk noen kunder og jeg bestilte produkter. Kundene var fornøyde og ville bestille mer, men jeg begynte sakte å trekke meg mer tilbake..

Jeg hadde bestilt et produkt til kunden min, som hun enda ikke har fått. Produktet skulle hun ha fått for flere uker siden. Jeg spurte i gruppechatten om det var flere som hadde opplevd dette, og tydeligvis var det flere.. Vi har prøvd å kontakte NuSkin. Jeg har sendt flere mails, men ikke fått noe svar. Prøvd å ringe kundeservice, men ikke fått noe svar. Jeg som skulle få all hjelpen jeg trengte, all informasjon om alt. Jeg fikk beskjed om at dette vil jeg tjene penger på, men til slutt fikk jeg vite at du må ha drevet med dette i lang periode, være høyere opp på listen, for å i det hele tatt tjene en eneste krone.. Jeg sendte Mail til NuSkin om at jeg ønsker å avslutte kontrakten, da jeg ønsker å prioritere andre ting og at kunden min ikke hadde fått produktet sitt på ukesvis. Jeg har ikke fått noe som helst svar, og føler jeg har blitt lurt inn i en slags felle. Hvordan er det mulig å klare dette? Jeg som alltid er så fornuftig og klok tenkte jeg.. Hvordan kan flere ville drive med dette som en slags jobb/hobby, når flere kunder ikke har fått sine produkter? Jeg personlig får ikke lyst til å ville fortsette, når slike ting som dette oppstår. Er det et uhell, så kan et uhell skje… Men mange flere kunder savner produktet de har bestilt. Hvordan er det mulig at NuSkin både kan ha dårlige leveringer av produkter, og i tillegg ha kjempe dårlig kundeservice? Jeg kjenner jeg blir irritert og ikke minst frustrert av at kunden min har bestilt av meg og at det ikke har blitt levert.

Det er helt sikkert mange av dere som trives godt med NuSkin, og som ikke har opplevd noe lignende. Jeg ønsker bare å informere om min situasjon, i tilfelle det er noen som blir spurt. Leste tidligere på nettet også, at NuSkin er svindel. Jeg liker ikke å tro på alt jeg leser på nettet, for det er mye som ikke stemmer.. Men akkurat dette var jeg litt usikker på hele veien, men følte meg mer og mer sikker/stabil. Hadde aldri noen sinne hørt om NuSkin før, og når jeg ble med på det, så var det tusenvis som drev med det. Mange har tjent godt på det, andre får ikke så mye ut av det. For å si det på den enklere måten – du må prioritere en del tid for å kunne tjene noe i det hele tatt. Jeg fikk beskjed om at det ikke trenger å sette av så mye tid til.. Jeg hadde kun tid til dette når datteren min sov på dagtid eller på kvelden, og jo det krever litt tid. Du må lære deg om alle produktene du ønsker å selge, du må teste ut produktene og du må ofte legge ut produkter for bestilling hver uke. For meg som prioriterer datteren min mer enn alt, så hadde jeg virkelig ikke tid til å drive med dette i tillegg til at jeg vil pleie parforholdet mitt på kveldene, når vi først har tid sammen.

Det jeg vil komme frem til er at, jo faktisk, noen ganger så er det litt for godt til å være sant. Andre ganger ikke.

3 kommentarer
    1. Jeg har ikke oppleved at kunden ikke har mottatt produktene sine men har blitt meldt inn i NuSkin og var der i nesten 1,5 år tjente kansje 500-1000kr jeg er så enig i mye av det du skriver her! Jeg har også meldt meg ut da ikke klarte å følge opp alle teams møtene hver uke og andre type møter prøve å få andre til å bli like lurt som meg 🙈 men jeg har insett at når noe krever så mye av meg at det går på parforholdet og familie livet er det uaktuelt! Og når jeg da ikke får Noe god veiledning heller så hjelper det ikke 🙈
      Bra skrevet!

    2. Jobber selv med nuskin og akkuratt dette kan jeg ikke kjenne meg igjen med, har fått produktene, blir dem forsinka så får jeg mail om at varen er forsinket, ringer jeg kundeservice svarer dem alltid selvom jeg av og til må stå i kø pga mye press på linjen, du må jo og faktisk legge inn litt innsats for å tjene noe, det gjelder jo alt! Men veldig dumt at du har opplevd dette😊♥️

    3. Jeg har vært med i NuSkin i mer enn 10 år og kjenner meg absolutt ikke igjen i det du skriver her! Det kan være lang ventetid på tlf når en ringer til kontoret, men det er fullt mulig å kommunisere via mail om en vil det. Produktene er gullende rene og uten fyllstoffer, finner ingen bedre 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg